Ridit Lugge

Skrivet år: 2011-05-07 | Klockan: 23:07:13 i ämnet: Stalldagbok

Hej!
Jag gillar inte det här med att jag inte hinner blogga varje dag :( Har varit hos Jennifer nu i helgen, har inte riktigt hunnit blogga då. Sitter med min dator hos syrran nu, chattar med kompiar och lyssnar på musik i mina hörlurar. Sune (hovslagaren) och Peter (syrrans sambo) sitter och tittar in på världens tråkigaste hockey! Idag har jag ridit Lugge, syrrans häst som är jättesnäll! Han har fått en underbart samlad galopp ;o Massa duktig! Bilder kommer när jag får in dom i datorn :P Vaknade ju upp hos Jennifer då jag senare åkte till stallet för att rida Nisse. Satte på honom två tyglars idag och gick ut på ridbanan. Var extremt varmt ute och Nisse var lite halvsvett efter han varit i hagen så det blev att ta det lugnt. Ja koskräcken för honom gick ju i vågor så först gick det hur bra som helst, sen blev han skiträdd och stegra, sen gick det hur bra som helst, sen vände han och skena på ridnanan så jag var på hårstråets slitna toppbit från att ramla av! Blev ju nått så fruktansvärt sur när han skenar och stegrar.. Han vart ju ganska svett. Tog lite trav och en galopp på varje sen när vi skrittat av gick vi in då han var jättelugn och vi gick in i spolspiltan och duschade utan problem. Då blev jag på bättre humör igen!

Någon mer som har en korädd häst? Skulle va kul o veta! ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0