Nisse vad har det tagit åt dig?

Skrivet år: 2011-05-10 | Klockan: 21:45:24 i ämnet: Stalldagbok
Läser ni inte hela inlägget idag, då missar ni något väldigt speciellt om Nisse! :D

När jag cyklade till stallet möttes jag av Felicia och Sandra. Vi gick dit och jag mockade och tog in Nisse för att rida ett dressyrpass på en spillivinkel Nisse som är rädd för kossor.. Hoppa upp och red mot kossorna, nej inge problem här inte "sa Nisse" och gick utan att knappt kolla.
"Jaha!?" sa jag och tittade snopet mot Felicia och Sandra.
"Då var de överstökat!"

Nisse bryr sig altså inte alls om kossorna på ridbanan, vilket fick en stor sten av mitt hjärta att släppa. Värmde upp med lite skänkelvikningar vilket han gick riktigt bra i även öppner och slutner. Jag skänklar på till trav. Nisse går rusikt sakta i traven och jag kan sitta i den..? Ja, det kunde jag! Vilken molnboll tänkte jag! Gjorde lite övningar vilket gick super. Saktade av på långsidan då Felicia just kläcker ur sig "Haha, får vi se Piaff nurå!" Jag trollade in Nisse och skänklade och han gjorde lyft till Piaff, snacka om att vi blev chockade! Då är det de vi ka öva på också! Tog en galopp och den var alldeles underbar! (Felicia och Anna-Lena diskuterade vilken klass Nisse skulle tävla i då haha) Jo sen övade vi byten vilket gick klockrent i ena varvet (vänster till höger galopp) och så var det lite svårare i andra galoppen. Skrittade och provade en Spinn som man gör i Western, han bara gjorde det! Hoppade av och tog spöt och gjorde "Vacker Hov" fast håller på och lär honom spansk skritt vilket inte går så bra, men idag så gick det super! Knasboll dedär tror jag! Min en grymt nöjd ägare! :D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0