I Söndags..

Skrivet år: 2011-05-03 | Klockan: 11:55:52 i ämnet: Stalldagbok

..lyckades jag och Nisse välta omkull på ridbanan. Nisse och jag flyttade på Lördagen (dagen innan) så finns det ju kor på andra sidan stallet där ridbanan står. Min kära häst har ju koskräck. Så jag började med att longera o söndags och leda honom. Han var spänd som bara den men han litade på mig, men sen började han springa på mig och skita i att jag stog där. Provade att hoppa upp vilket inte alls heller gick bra, han sprang, steppde, reste sig lite, backade och grejade. Felicia kom och ledda oss lite gick ju bra dit sen började Nisse springa på Felicia då hon släpper, Nisse tvärvänder åt vänster och jag styr åt höger. Han snubblar och slår omkull och jag flyger av. Haha. Nu får han fått vila några dagar och på Onsdag blir det att prova lite igen då han kanske har lugnat ner sig lite också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0