Trav/Galoppbana

Skrivet år: 2011-03-18 | Klockan: 08:03:17 i ämnet: Stalldagbok

Igår kom Sune och skodde Nisse alla fossingar utom höger fram, den skodde han för nån vecka sen eller så för han tappade den skon då. Men sen red jag en bit på vägen och fick syn på en stor ring med hästspår i mitt på gärdet, det såg ut att vara plogat till en travbana så Nisse och jag tog det som en galoppbana. Fast vi värmde ju upp först. Efter två varv i galopp, kort och ökad, var han genomsvett. Så vi skrittade typ i en halvtimme på vägen och tog en trav och en galopp så var vi i strömtorp och skrittade hela asfalten hem då Nisse var hyperaktiv! Väldigt pigg :P När vi kom hem var han nästan inge svett längre. Så då pysslade jag om honom och gjorde flätor på hela han ;)Men något jag tänkte på var att han hade så grymt ren galopp, både i sakta och ökad, och så var han jättelugn och lyssnade på mig till tusen! :o

//Lottzz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0