Nisse och jag - just nu

Skrivet år: 2011-03-03 | Klockan: 20:53:57 i ämnet: Stalldagbok
Jo såhär är det. Nisse har blivit väldigt grinig av sig, bryr sig inte om mig och jag är en slängdocka för honom.

Red ut med Felicia för ett tag sen då han skena för en lastbil med mig på. Det började låta "klink" "klink" i asfalten så flög en sko av strax efter insedenten med lastbilen, jag hoppade av och tog upp den, påväg upp igen skenade han iväg mot Felicia och Amadeus, Deus är livrädd för Nisse och får panik. Jag höll på att ramla av och hade inte något grepp om tyglarna alls. Ojoj.. Sen när jag skulle spänna sadelgjorden, vände han baken och sparkade till mot mig ordentligt, vart chockad men han nuddade som tur var inte. Skulle ut och ge hästarna några morätter, Nisse går fram först och han får en, sen ska jag gå och ge de andra, gå chasar jag undan honom, men vet ni vad han gör då? Vänder baken mot mig. Jag blir frustrerad och går fram till bogen och nyper honom då han vänder baken mot mig igen, pricis som han gör med de andra hästarna för att han visar att han är ledaren över mig! GRR!!!!! Smällde till honom då han sparkar mot mig, då gick jag därifrån och lät de andra få alla morötterna och går där ifrån riktigt besviken på min häst.

Så nu när jag har spänt sadelgjorden har jag varit stenhård att han inte får tjura. Även när jag hoppar upp, går han iväg ett endaste steg hoppar jag av fort och backar tillbaka honom.

Tror han är hungrig eftersom han inte längre får fri tillgång till hö, fäller som bara den gör han också. Kanske ska köpa B-Vitamin..?

Haha, Lugge retar Nisse :P (Gammalt foto)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0