Mysig häst

Skrivet år: 2011-07-05 | Klockan: 10:47:57 i ämnet: Stalldagbok
Hellu..!
Idag ska jag tejpa fast kameran på mig om jag så måste, för att jag ska ta kort på sakerna som jag köpte till Nisse, men självklart glömde jag det igår!
Red Nisse på ridbanan igår i dressyrsadeln med nya röda dressyrschabraket som va fint på han, de nya senskydden och bakskydden som passade bra (strl ponny liksom, ja han har små ben) nya spöt som jag var tvungen att släppa när jag travade för jag hade jättevårt att kontrollera honom med spöt i handen för det nuddade honom hela tiden så han sprang iväg haha, hade en röd tröja som jag köpte, nya ridbyxorna och så vårdade jag om honom med hästsalva på såren och flugspray på hela honom. Vi stog ute och greja och Fisen var med, ovanför stallet höll var det en stor fläkt som de torkade hö med så jag ville inte gå in där med Nisse för det lät jättehögt!
Red bara en liten stund eftersom Nisse har vilat när jag varit borta och varit ute på nätterna så han är lite trött, trodde ärligt talat att han skulle kasta av mig och vara hel galen men han var faktist snäll. Det ända han gjorde var att när jag gick på ridbanan vände han och kasta sig och sprang till Fisen, jag var med på det så jag höll mig kvar, och första gången jag skänklade till trav så sura han, sen va han helt normal resten av ridpasset. Han ville helst bara skritta väldigt långsamt hela tiden. Skönt att han inte är så surig på ridbanan. Ingen galopp blev det, så efter några traver fick han avsluta för han va så lugn.
Lovade honom idag en uteritt i skog och backar, han älskar att gå i skogen. Men han kommer få gå i skog och backar, men med mig bakom. Jag tänkte motionera efter all snabbmat och grejer i helgen så jag tömkör honom så får jag jogga bakom osv ;)
Ha de gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0