Ny sadel

Skrivet år: 2011-07-17 | Klockan: 19:45:43 i ämnet: Stalldagbok

Har inte riktigt haft tiden att blogga ordenligt nu. Men nu kommer iaf ett inlägg om sadeln.
I Torsdags var ag mattias fia och pappa till örebro. Gick in på hööks först sen till biltema. Hööks köpte jag iaf en syntet dressyrsadel från CH.

Sadeln passar nog hästar med lite svängdare ryggar och normal storleken var ganska liten. En padd under som lyfte sadeln gick kanoners. Inge skav fick han alls och syntet stoppningen är mjuk så den formade sig litelite efter Nisse tror jag.

Tyckte den var riktigt bekväm och mjuk att rida i, men jag kan inte rida ut i dressyrsadlar som jag var tvungen att prova med den här. Nisse när han travar ute får så stora kliv så jag får alltid korta stiglädren så mycket, fick göra det nu med men jag får extremt ont i fötter och knän om jag har för korta stigläder i en dressyrsadel!

Kändes som om stropparna på sadeln va nästan lite gummiaktia, haha.

Klickbara bider, ni får ursäkta att dom är suddiga och dåliga men jag orkar inte redigera dom.


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Har aldrig sett den sadeln ligga bra på någon häst faktist. ;o Endast i bakvikt.. Sen skulle jag aldrig köpa en sådan sadel heller med tanke på hur många utav dom som är helt snea.

2011-07-17 | 21:03:57
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0