Lärde mig lite..

Skrivet år: 2011-02-09 | Klockan: 17:33:23 i ämnet: Ridövningar
Kollade igenom denna video med en tjej som red dressyr, de tränaren säger vid tiden ca 3:57 min "få lite känslan av att du vänder" i en kort galopp på volten. Det kändes som jag själv satt där och red, jag tyckte det var jättebra förklaring liksom. Kanske man kan tänka på lite. Brukar gilla att lyssna på filmer där tränaren säger massa, man kan ju lära sig! (:

Även där vid tiden ca 4:20 min, den där "halvpiruetten" hon gör i galopp, har aldrig tänkt på att man kan göra så haha :D Jag trodde inte man kunde göra en sån där "båge" :P

 

Jag skulle vilja lära mig hur man gör förvänd galopp, Nisse byter bara och konstrar. Hoppas på att få träna för en tränare som heter Madde så småningom.


Kommentarer
Postat av: Eleonor

Sv: Visst är de sjukt irriterande? Nu har den dock skärpt till sig lite! :)



Tips om förvända galoppen!

Rid lång serpentin båge längs långsidan, hästen märker nästan inte att de blir förvänd - beroende på serpentinens strl. Har han de extra svårt så håll hästen överdrivet ställd åt galoppsidan.



/ Eleonor

2011-02-10 | 11:55:13
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Absolut! O rid ut bågen mer för att avancera om de går bra! :) Därefter kan du rida serpentin bågar i förvänd!

2011-02-10 | 12:20:47
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0