Gårdagens: Uteritt med Felicia

Skrivet år: 2011-02-18 | Klockan: 14:51:07 i ämnet: Stalldagbok
Blev så trött igår när jag kom hem från stallet så jag duscha, åt och dejta sängen! :P

Cykla till stallet och mockade och fixade, tog in Nisse och fixade inför en ridtur. När jag precis jag ut ur stallet såg jag Felicias/Anna-Lenas bil passera, så jag gick till henne med Nisse och hon frågade om vi skulle rida ut. Så jag väntade på henne medan hon fixade Amadeus (hennes ridtravare). När jag väntade övade Nisse och jag på massa skänkelvikningar och öppner/slutner i trav och det gick så bra! Även lite kort galopp. Sen hoppade jag av och övade lite på att han ska följa efter mig och springa efter osv.

Sen kom Felicia och vi red mot järnvägen. Jag kan ju börja med att skriva att nu lär ju inte Nisse vara rädd för järnvägen längre! Han brukar vara lite fjantig men han går över men det gör han lätt, fast det brukar gå antingen väldigt fort, hoppigt eller segt. Jag var först med Nisse eftersom Amadeus vägrar gå över järnvägen. Nisse kastar sig och sliter tyglarna ur handen på mig jag flyger nästan av men får greppet om honom. Styr honom tillbaka mot järnvägen och han vägrar gå. Då blev jag arg, bankade typ det hårdaste jag kan (för jag vet ju att han går över han har gått över 10.000 ggr förut)
Han gick över iaf, men Amadeus vägrade! Så jag gick tillbaka med Nisse, alltså så jag fram och tillbaka typ 10 ggr för att få med Amadeus så han får se att det inte är farligt. Nisse brydde sig nu inte om att gå över järnvägen alls. Helt plötsligt kom en bil bakom Amadeus, Amadeus står mitt i vägen och det är mörkt ute så billjuset lyser så han ser sin egen skugga, det tyckte han också var läskigt. Efter några sekunder när bilen stått och väntat kommer en till bil i kön, Amadeus står fortfarande mitt i vägen. Poff så kom en till bil och det blev kö där. Felicia blev tvungen att vända och gå tillbaka en bit för att bilarna väntade. Nisse står på andra sidan järnvägen och får panik för att Amadeus gick hemåt på andra sidan. Nisse kastar sig ut på vägen men jag fick honom att gå till kanten iaf. Bilarna åker förbi och vi fortsätter att försöka få över Amadeus, nu kommer en bil så  vi får skiljas. Men ser hoppas Felicia av och jag går bakom Amadeus (han är livrädd för Nisse) så när jag buttade på med Nisse gick han äntligen över.
Nu fortsätter ridturen och vi kommer till ännu en järnväg, dessutom större! Vi skulle strax gå över. "Pling-pling-pling" Varken Nisse eller Amadeus blev speciellt rädda som tur är och vi går tillbaka en bit och väntar. Tåget kom, no problems. Gick över med Nisse utan problem, Amadeus tvekade lite, men när jag vände med Nisse och vi gick bredvid varandra gick han över. Duttig häst! :D Skrittade hela rundan runt Strömtorp, lite kort trav i slutet för vi latschade lite och "satt" i traven Lite skojj får man ha! :) Äntligen hemma med en lite svettig Nisse och snälla Elisabeth hade tagit in hästarna åt mig så det vara bara att ge Nisse kvällsmat sen cykla hem!

//En Lottzz som inte är rädd för gå över järnvägen med hästen. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0