Veckan som gått!

Skrivet år: 2010-11-13 | Klockan: 15:20:06 i ämnet: Stalldagbok
Nu tänkte jag uppdatera lite eftersom det var ettag sen :/

Söndag - Linn red Nisse (Ny skötare/medryttare)
Onsdag - Linn red, gärdet. Pigg häst ;) (SNÖÖ!)

Torsdag:
Jag red på ridbanan, det var snö och han fick små styltor, men hn halkade ingeting. Hade tränsbett och dressyrsadel, dick hur bra som helst! Mycket Skritt och Trav, satt ner väldigt mycket och det kändes jättebra och han jobbade jättebra i form med huvudet! Riktigt stolt över min stjärna! Inge galopp för jag vågade inte utmana ödet för mkt, och att det gick så bra ändå.

Fredag: Nisse är en sopborste i hagen och en 24 karats guldig ros i ridningen just nu! När jag ska hämta honom i mörkret, så ropar jag hela tiden, alla hästar kommer i full galopp mot mig och är jätteglada utom Nisse. Han står kvar längst bort i den stora hagen, och väntar till jag kommer till honom. När jag ska ta honom springer han till alla andra hästar vid ingången i full rejjs!! *Suck* Då är det bara att gå tillbaka.. Där står han och väntar på mig sen går vi ut ut hagen som om inget har hänt!
Stog och pyssla i 1 timme typ, försökte göra knoppar (övar, men kan inte) och klippte manen lite. Söt han blev, han har så sliten man så den växer typ inget. Sen kom Mia och Magnus skulle rida NIsse, men vi gick 5 meter utanför stalldörren då jag insåg att Nisse kunde inte gå. Så halt! Han bara slira med frambenen. Sen satte de på Nikita broddar i fram, men hon halka runt med bak bara..

Ska få: Pannlampa, Schabrak (ljusblått) och underställ av Cissi idag.
Vi har även beställt skor, bråddar och snösulor till Nisse nu. Hoppas han får på sig allt snart!

Nisse och jag, fult redigerad.


Bild från headern fast fult redigerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0