Stallet

Skrivet år: 2010-11-29 | Klockan: 14:31:54 i ämnet: Stalldagbok
Ska till stallet snart och rida! De ni! Nisse har ju fortfarande inga brodd eller så, men vi ska ge oss ut på gärdet. Det blir ju en lugn tur eftersom han har vilat ettag nu.

Skritt dit, skritta runt och göra lite volter, mjukrörelser, skänkelvikning mm i skritt, sen travar vi lite garnn så han får strecka lite på benen, sen går vi hem igen :)

Jag är väldigt noga med att har min häst stått över en vecka vill jag ta det lite lungt så jag inte förstör rygg ben, eller att hästen blir stel som en pinne, inge kul då. Vet ju vissa som låter sin häst stå hur länge som helst och rider hästarna helt plötsligt i full galopp, och hästarna blir genomsvätta, tycker det är sjukt elakt mot de "små" liven..

Nu har ju Nisse inte stått såå länge så han dör ju självklart inte, men jag vill ändå ta de lungt. Delvis när han inte har nå brodd än. Väntar på skorna ska komma någongång!!!! Har snösulor och brodd och grejjer, men inga skor än!
Önska man hade någon som skulle kunna ta kort eller ... filma! Men finns nog ingen som kan.



Bildkälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0