Ridit idag..

Skrivet år: 2010-11-29 | Klockan: 18:17:10 i ämnet: Stalldagbok
Har fått ett stalltäcke till Nisse, passade aldeles utmärkt på Nisse! Fick även ett dressyrschabrak och det var fint med de svarta benlindorna ;)

Bilderna är tagna med Videokameran, därför inte så jättebra kvaleté på bilderna.




Söt han blev hihi


Dagens ridpass:

Red Nisse idag, kollade på ridbanan, det var som tur är inte plogat. Annars blir det snorhalt för Nisse att gå där eftersom han inte har några broddar. När jag höll på att göra iordning honom så hörde jag en traktor, gick ut och kollade.
Gissa vad den höll på med? Jo, plogade ridbanan!

Grr!!Jag kunde inte gå till gärdet där som man ska rida, för det var snorhalt på vägen dit. Så jag fick gå ut i deras sommarhege och göra mig en "ridbana". Det var lite buckligt, men inte så mycket. Vi tog det väldigt lungt. Nisse var gryymt pigg och hoppade och studsade, jag trodde faktist jag skulle ramla av! Men jag klarade mig. Han var vääldigt mjuk i munnen med vanliga bettet, i trav också :o
Vi travade ca 2 "ridbanevarv" i varje varv, sen tog han en liten galopp på 5 steg tyckte han att vi skulle göra, sen skrittade vi av och gick in. Åsa och Andreas kom och vi mockade, Mia har ännu inte varit där, så jag tog ut Nisse i hagen igen så tar jag in och fodrar hästarna lite senare.

Min goding ute i hagen


Ambra ute i hagen, hon har lyckats fått ett höstrå som fastnat i pannluggen haha! Ser ut som en spricka i kameran haha


Fina Nisse efter ridturen, han blev lite lugnare när jag skrittade av iaf ;)


Fyllde på Edel Pellets till Nisse ..


.. och KonKross åt Nisse & Ambra


Kommentarer
Postat av: Matilda&Vicky

vad söt =D



(Tävling på bloggen =) Kanske ska vara med??)

2010-12-02 | 10:26:44
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0