Sköthästar genom åren

Skrivet år: 2010-12-09 | Klockan: 13:58:05 i ämnet: Stalldagbok
Vissa har jag inga bilder på..

Päron
Den allra första hästen jag fick ta hand om själv var Päron. Han var en brun Varmblodig Travare. Ålder/Höjd/Tecken kommer jag faktist inte i håg, eller vad han igentligen hette. Ingen bild har jag. Jag fick inte rida på honom själv, men jag var ute och gick, pysslade och hade jättekul på honom! Han fick sedan somna in med sin kompis Tamara som hade så ont i ryggen.

Nalle

Sedan vet jag att jag red Nalle då och då, syrrans medryttarhäst. Valack. Han är (Ändrat) ett Danskt Halvblod, fux med vit bläs och några strumpor. Han var jättesnäll. Ålder/Höjd vet jag ej.
Ingen bild

Lugolino
Sen köpte min syster en egen häst, Lugolino/Lugge. Han är valack, en Brun Varmblodig Travare på 171 cm med stjärn, nosbläs, vit fläck på överläppen. Vänster fram: vit krona med svarta fläckar.
Jag har lärt mig väldigt mycket på honom!! Hur snäll som helst. Född 1994.

Lugge:



Justic Cal
Sen gick det vidare till Justic Cal/Jusse, Mörkbrun Varmblodig Travare med Höger och bänster bak vit innerballe. Valack född 1990. Ingen bild. Höjd 152 cm tror jag.

Albus Dumbledore

Sedan blev det sköthästar i Linnebäck, 3 stycken samtidning haha. Men vi börjar med Albus Dumbledore/Abbe. Han var en svartbrun hingst, Varmblodig travare född 2001. En envis bjesse, ramlade av 70 ggr minst, men vi hade så kul tillsammans. Han hade sin egen lilla konstiga hopptecknik haha. Och vi sprang in i träd då och då haha. Ojoj, vilka minnen! Inge bild. Ca 160 cm i mankh.

Katinka och Nanna
De var två små shettisar som jag var ute och tömkörde och gick med. Katinka var mörkbrun, Nanna var fux skäck. Busiga och älskade att hoppa. Jag sprang bakom haha.

Olle
Olle var okänd ras. Men fux med bläs och strumpor. En d-ponny. En pigg och lite vrång häst, men vi funkade ;)


Nadja Jennys häst.
En fjording. Jättemysig!! Lite lat på att arbeta, men älskar hoppning och galoppera snabbt hihi. Tyvärr har hon kronisk fång.
Vet inte riktigt manken eller så, inte när hon är född heller. Det får jenny kommentera ;)


Blackie
En pigg, lite envis knäppis häst hihi. Men jätterolig att rida, men får en utmaning, men han är ändå väldigt snäll!
Mankh ingen aning, Svartbrun med en stjärna. Varmblodig Travare.



Gallant Style
Flicka kallades hon och är ett Svenkt Varmblod. 161 cm tror jag. Brunt sto född 1997. Höger bak: vit kota med svarta fläckar. Stjärnämne, snopp på huvud. Väldigt Pigg envis dam som hatade dressyr och hoppning hahaha. Hon ville bara rida ut och springa!! Jättego kelig tjej. Andra gången jag provred henne ramlade jag av haha.


Aces Empire
Pajjen som han kallades var ett Svenskt Varmblod på 172 cm. Honom gjorde jag mycket med. Grät som bara den när han såldes. Han ville jag verkligen ha. Född 1996 och var ljusbrun valack. Höger fram har han vit krona. Vi gjorde allt tillsammans, även första hästen jag galopperade ute på! Han var en pigg, väldigt stark häst, men helt underbar!

Smal va jag på den tiden haha..

Peace Hornline
Pisan lånade vi från Sune. Pigg dam som lätt blir stressad, men hållar man sig lugn och stabil blir det super, funkade väldigt bra och jag tycker om henne, hon är så fin! Nu har hon en fölebebis i magen som väntar på att få se den stora vida världen! Ljusbrunt Svenskt Varmblod. Född 1999. Kört in 210 082 kr på travet. Sen sprängdes hennes lungor. Vänster bak: oregelbunden vit krona med svart fläck i kronranden.



Foff
Svenskt Varmblod, hur lugn och snäll som helst! Syrrans medryttarhäst.


Bianco

Har jag också hjälpt till med. Svenskt Varmblod. Jättesnäll och rar häst.



Diamonds Nikita

Brun skäck, Halvblod och Paint. Snäll häst som har hjärtat på rätta stället i kroppen!




Scerlett
Ett sto, arab och nå mer i? pigg känslig häst, men det funkade super bra!
Får inte fram nå bild på henne, datorn är helt dum i huvudet! Den vägrar visa bilder :(
Film ist:
http://www.youtube.com/watch?v=qi1RXOkMcyI

Och så fick jag min egna häst Nisse :D:love:




Jag har haft ganska många sköthästar genom åren hihi :)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin bild på Nadja :)

2010-12-09 | 19:50:30
Postat av: Anonym

nalle lever och de är inte han på bilden :P

2010-12-13 | 22:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0