Massage

Skrivet år: 2011-05-03 | Klockan: 19:11:54 i ämnet: Stalldagbok

Snodde mammas cykel till stallet idag. Det var jättemulet och började hagla så jag sprang och tog in Nisse det första jag gjorde eftersom "Massage" stod på schemat idag!
- Hästen får inte vara blöt när man masserar
- Ska helst vara varm innan
- Den får inte vara sjuk av något slag
- Efter massagen ska den skrittas
- Och dagen efter massagen ska den skrittas

Borstade av Nisse lite och satte ett täcke på honom. Sen gick vi ut och gick i skog och mark (kan ju meddela att jag var helt slut!) Gick upp för en lång stog backe i skogen, gick på trånga stigar, han fick stanna och äta. NÄr vi kommer ut på vägen börjar han stressa igen, gnällar, stannar och blir inte alls sig själv. Hm. Gick med träns på idag då jag inte litar på gossen.
Men i skogen var han sitt gamla sig. Hade det mysigt i skogen (det slutade regna under hela vägen vi gick för ovanlighetens skull!) så fåglarna kvittrade och vi gick där och filosorera med musik i mobilen =)
Väl i stallet igen gnäggade han och kunde inte stå still i stallgången. Stackarn, han fick flytta när han väl kände sig hemma i de gamla stallet ..♥
Klämde ut lite liniment ur en tub på rygg, hals och bakdel. Tog en masseringsborste och masserade in det. SEn tog jag händerna och masserade igenom hela honom. Han var som en filbunke. Började vila med bakdelen och stog och "sov". Jättekul att han blev så lugn faktist. Tog på täcket och gick ett varv runt ridbanan. Stannade till vid kossorna och plockade lite gräs, lät honom öven äta. Jättelugn var han. Visst var kossorna lite läskiga, men han tvekade inte att gå fram mot dom eller vägra inte gå in till ridbanan.

Orkar ärligt talat inte läsa igenom om jag har stavfel, ska äta nu för jag är hungrig =)


Kommentarer
Postat av: frida

Hej! Jag har en hästblogg där jag skriver om min ponny Emigrant som är 4 år, vi siktar mot att komma ut på dressyr och hopp banorna. Jag bloggar om lite annat mot vad andra gör och lägger alltid ut mycket bilder. Ha det bra/ Frida

2011-05-03 | 19:24:03
URL: http://http://hankallasemi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0