Runt västersjön

Skrivet år: 2011-05-23 | Klockan: 19:34:38 i ämnet: Stalldagbok
Var och vimsade runt västersjön med Nisse idag. Det är drygt 1 mil runt där. Orkade faktist rida hela vägen utan att hoppa av! Visserligen hade jag så ont i benen att jag orkade knappt trava. Vi skrittade runt mer en halva sen tog vi trav och en galopp upp för en brant backe och han var enormt pigg! Var ganska jobbigt att skritta på honom då han tog så långa kliv så det skumpade! Efteråt var han nöjd. Han blev bara svett vid sadelgjoden. Menoj vad det blåste! När jag cyklade hem upptäcke jag ett träd övervägen som jag fick ta i så jag blev grön om ansiktet av för att flytta på, men envist flyttade jag på de så det inte var i vägen för bilar. *Stolt* ;) Ja själv hade jag väl kunnat flöge över trädet med cykeln så det blåse! Sista nerförsbacken (upprepar: Nerförsbacken! fick jag ta i så jag blev röd i ansiktet för det blåste motvind! Och det där med att bli arg på himlen när det blåser verkar inte vara en bra idé, skäller man ut den blir det bara mer blåst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0