Ramlade av igen

Skrivet år: 2011-05-18 | Klockan: 21:11:06 i ämnet: Stalldagbok

Idag får jag bjuda på tårta! Red barbacka på Nisse på ridbanan och när vi kom i trav och skulle byta varv missförstod vi varann så han sprang åt höger och jag luta mig mot vänster, poff så skrek jag, försökte hålla i mig men jag landa på röva och ser i slowmotien hur hans framben samtidigt stampar till rakt framför ögonen på mig och grus sprätter. Jag tittar upp på honom där han står och tittar på mig skärrat. Felicia och Terese kommer mot mig och jag ställer mig upp med världens smärta i vänster skinka, sätter mig och skratt/tjuter och Felicia säger då "Oj dina fingrar" förskräckt, jag får tanken att dom är av eller nått för jag kände ingen smärta, kollade på dom och det var blod överallt, (skälvklart var de ju inte avbrutna!) så jag kommer inracklandes i stallet  till Anna-Lena och Tommy, vi går till spolspiltan och spolar kallt vatten på fingrarna tills smärtan går över av kylan. Eftersom smärtan kom som en bomb när jag tittade på dom. Halva nageln på ett finger bröts av och jag skärde upp en bit av andra fingret. Ja så går det när man rider barbacka! Har bultat i dom 1 och ½ timma nu :(

Men jag ska inte klaga, jag hade tur som inte fick Nisses hovar i ansiktet eller nått!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0