Nissemann

Skrivet år: 2011-06-28 | Klockan: 12:13:23 i ämnet: Stalldagbok
Hejsan! Jag är på stålande humör!
Igår red jag med Nisse till drks ridbanan. Nisse va jätteduktig och jätteglad och jättesnäll! Men att rida dit och hem var inte lika roligt för han var ett piggt monster då! Han kunde knappt skritta, han hoppade fram på vägen och överlycklig! När vi kom in på ridbanan och jag kortade tyglarna och gjorde skänkelvikning och faktist skänklade och red som vanligt var han som att han tyckte att han ska faktist jobba på en ridbana. Sist vi var på ridbanan steppade han bara omkring och tyckte allt var jätteläskigt runtomkring men igår asså, jag blev så chockad! Vi övade ökade traver och vi bara flög fram haha, förvänd galopp i båda varv utan problem, trodde faktist han skulle börja korgaloppera men nej, då han lyssnade på varenda skänkel jag gjorde och allt! Det var riktigt synd att jag hade jättehuvudvärk hela tiden när jag red, jag var inte så glad dock, men idag tar jag lyckan när jag inte har ont i huvudet! :D Altså jag blev ju glad att Nisse var snäll men jag kände att jag orkade ingenting, men jag tvingade fram mig för att Nisse skulle vara glad. Mycket beröm fick han också och en skön dusch efter som han älskar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0