Stall Högeberg

Skrivet år: 2011-06-25 | Klockan: 14:36:41 i ämnet: Stalldagbok

Den 23 Juni (I Torsdags) var jag med Janni och hälsade på Saiva, Maxi och Julle, Nisses gamla stallkompisar! Alla va jättegoa. Åh kelade massa med dom. Maxi ville bli kliad och Julle var jättegosig, han har sån egen personlighet. Han är såhär känslig man får inte göra snabba rörelser man ska ta det försiktigt och jag gillar när hästarna litar på en liksom.

Stallet som de står i värsta stallet! Det finns 10 boxar, en stor spilta, ridbanan ska byggas ut, stort hölloft, kök/fikarum, sadelkammare, täcketorksrum, torktumlare och tvättmaksin till hästsaker, toalett och foderrum. Snacka lyx!

Sadelkammaren:


Spolspitan, stegen är upp till höloftet:


Köket/fikarummat:


Foderkammare och Saiva i stallet:


Ridbana och torkrum:


Tavlan är läskig när man går förbi, den lurar ögonen väldigt mycket haha:


Maxi bli kliad på magen:


Saiva på ridturen:


På vägen hittade vi en häst som jag tyckte va lik Nisse, bara lite mer ifylld stjärn så:

Saiva och Janni, denna bilden kämpade ja med:


Kommentarer
Postat av: jenny

Haha, vilken läskig tavla, såg precis ut som stallet fortsatte :P

2011-06-25 | 22:21:02
URL: http://jennycarlen.blogg.se/
Postat av: felicia

ja du, fint stall :). Och den hästen du tyckte var lik nisse tkr jag med var lik honom xD. Det är något med huvudet och ögonen som gjorde likhet :D

2011-06-26 | 18:08:41
Postat av: Anonym

Vilket mysigt stall!

2011-07-04 | 18:05:43
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hejsan, Caroline heter jag.. Av ren tur så hittade jag hit och såg bilderna på Saiva, fick nästan en tår i ögat.. Jag är en tidigare ägare till henne och det vore riktigt roligt att veta vad det blev av henne! Hör av dig!! Kram

2011-11-23 | 21:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0