Träning med Janni!?

Skrivet år: 2011-06-26 | Klockan: 22:31:04 i ämnet: Stalldagbok

Idag har jag typ Janni och Saiva tränat dressyr för mig! Haha, det är läskigt att bestämma vad andra ska göra och rätta deras fel, jag känner mig så jobbig och taskig, det beror väl på självförtroendet dedär. Men jag tyckte det kändes väldigt bra idag faktist! Janni är ju så snäll också! :))
Vi tar lite i taget, nu ska Janni iaf träna på att:

* Vrida om handen så hon sitter med tummen upp och rakt fram.

* Våga använda spöt mer (altså våga väcka Saiva lite med det dutta vettni så hon inte går och klumsar i sin egen takt) eller använda ett par sporrar så hon kan få tydligare hjälper till Saiva eftersom Janni inte riktigt kommer åt med foten vilket gör att hon får hälen att åka upp och inte ner.

*  Dra bak armbågarna och inte sträcka fram dom, när hon tar fram dom sitter tyglarna och glappar så då får hon mindre kontakt med Saiva.

* I volterna måste hon leda Saiva med innerhand och betämma fart o form med ytterhand även använda mycket innerskänkel. Altså ska hon hålla ett stadigare grepp om ytterhand och inner ska bara finnas där för att styra och leda Saiva in i volten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0