Aj vad ont det gjorde / gör!

Skrivet år: 2011-01-09 | Klockan: 11:16:52 i ämnet: Dagbok
Ber om ursäkt för att jag inte var speciellt aktiv här på bloggen igår, läget ligger till såhär;

Går upp på mitt rum, poff så börjar min mage värka. Det gör ondare och ondare, och jag går ner och skriker på mamma om tabletter, för jag hade fruktansvärt ont. Smärtan går bara inte att beskriva om man inte varit med om det, jag kunde knappt gå nu. Jag vek mig och kunde inte stå upp. Mamma gav mig Treo sen gick jag in och badade. Att gå i badkaret var plågsamt, men att sitta där.. Det var det hemskaste smärta jag varit med om! Jag satt och tjöt i badkaret, kvittade hur jag än vände mig om så gjorde det ont. Jag skyndade mig att tvätta håret och kroppen medan jag bet ihop för smärtan. Gick ur och kunde knappt gå nu, plågade mig. Skulle gå upp för trappan helt skakig. Jag klarade det, men det var nära att jag gav upp, för det gjorde så ont att lyfta på benen. Kom upp till mitt rum en sväng och sitta var ju jättesvårt, men la mig i sängen och smärtan var nästan borta. Tittade på "Dum och Dummare" och skratta kunde jag ju inte göra, då gjorde det ont, så det var lite problematiskt. Satte mig vid datorn och grejade med designen åt Kajsa, gick rätt bra att sitta nu. Men när jag skulle ställa mig upp gjorde det så fruktansvärt ont igen. Runt kl ett på natten gick jag ner för att pissa, det gick ju inte nått vidare. Fick ont av att göra det. Jag fick nysattack och jag höll på att skrika rakt ut av smärtan! Även att hosta gör jätteont!

Idag känner jag att jag inte har ont hela tiden, det känns bara litelitelite i magen, men absolut inget märkvärdigt. Kan gå och så, men lite böjer jag mig, jag kan inte gå för fort eller göra något. Pissa gick bättre, men det gör ont. Sitta går bättre också. Hosta kan jag inte göra då känns det som om en kniv hugger i magen (vet inte hur det känns men jag kan nästan tänka mig den här smärtan).

Ska prova skriva ut lite bilder på fotopapper idag! Hoppas jag blir bättre, annars har jag problem med hästen sen..

Är sugen på en lite paffigare header, så jag håller på den det nu ;) Finns dock inte så mycket annat för mig att göra :/

Bild tagen i Strömtorp, staket, inget märkvärdigt haha.




Kommentarer
Postat av: Anonym

akta så det inte är blindtarmen som krånglar!

Min moster hade så, smärtan gick över men magen svullnade upp och blindtarmen hade spruckit..

2011-01-09 | 12:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0