Bråttom!

Skrivet år: 2011-04-14 | Klockan: 22:15:25 i ämnet: Stalldagbok

Det hela började med att jag cyklade upp till stallet, mockade och fixade till Nisse. Tänkte att han får vila för jag orkar ändå inget idag. Med lite eld i baken var jag på väg cyklandes till det andra stallet då jag kom på att jag glömde byta om till ridskor eftersom jag skulle rida Black. Cyklade tillbaka och tvättade rent skorna, nu var klockan 16.50. Kl 17.00 skulle jag vara där. När det var fixat satte jag mig på cykeln kom jag på att jag måste ju ha en ridhjälm också! Sprang in och hämtade den. Låste dörren till stallet i panik och kom just då på att jag glömde släcka lampan i sadelkammaren! Daaah!! Låste upp, sprang in och stannade och tänkte så allt var med och allt släkt och stängt och oj, allt bara gick runt i huvudet på mig! När jag blir för stressad släpper jag bara allt ooch kommer fram till "Nej, jag skiter i:t. Jag drar hem och chillar ist". Men nu blev jag iaf inte så! Med glöd i fötter och fingrar cyklade jag hem för att gå på toan då Åsa ringer mig ca 17.05 och frågar om jag ska åka med henne upp. Puh! Väl uppe borstade jag Black och sadlade och fixade. Red upp på ridbanan med Caroline efter mig (hon ska vara medryttare på Black) Black var pigg och seg skänklad, ville inte alls flytta baken menmen. För Caroline såg det jättebra ut! =)


Kommentarer
Postat av: Bella - montéryttare

Fin blogg :)

2011-04-17 | 09:18:40
URL: http://montebloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0