Igår -Ja! Jag ramlade av igen!

Skrivet år: 2011-06-23 | Klockan: 12:55:04 i ämnet: Stalldagbok
Det är väl ingen nyhet? Tog min första ridtur på Amadeus Felicias häst, jättesnäll och så men efter galoppen missuppfatta vi varandra precis som jag och Nisse sist jag ramlade av (om man inte räknar med när jag flög av när jag skulle rida baklänges förståss!) men iaf så gick han åt vänster och jag höger, då flög jag. Rullade ner utanför ridbanan och klarade mig lindrigt med ett litet blåmärke på vänster ben! ;)

Red Nisse igår och provade igenom honom. Vet inte om jag har någon kommentar altså. Han är inte sig själv. Jag vet inte vad det är. Ska kolla med hovslagaren om ben osv. Går han på rakt spår och får springa fort i alla gångarter är han glad. Såfort jag samlar honom försöker han bara bli av med mig. Det är fruktansvärt tråkigt och jag stog bara i sadelkammaren och undrade liksom vad kan det vara? Han berättar ju något för mig men han har inte ont i ryggen eller sadlar har vi provat och han är lika tjurig med alla. Jag har lätit honom vila i flera dagar för om han är trött, jag har ridit ut och han har fått sprungit, skrittat och haft sig, men det gör honom inte arg. Det tycker han om. Det är liksom när han får gå på rakt spår och föra allt fort. Provat ridit på större ridbana och han är lika tjurig där. Idag ska jag ut och tömköra honom lite för jag har ingen lust att rida honom nu, när jag rider ut så är han så pigg att han bara drar med mig och allt är farligt och han hoppar till för allt ska tvärvända för mista lilla och hoppar ner i dikena, jag är ju lite besviken på honom men alla har väl sina svåra dagar i livet, bara att kämpa!

Sen vet jag ju inte om det kan vara en testperiod för han verkar bli bättre om jag blir sur på honom när han får tillsägelse. När jag smackar och han sparkar, då ger jag en bestämd klapp med spöt på bogen och säger "jhydgsyhbkd@@@@" då slutar han på en gång och gör som jag säger. Han är sur men han slutar iaf sparka på mina skänklar. Provade igår att rida med så himla lite skänklar det bara gick, jag använde knappt tyglarna på honom och använde bara sits och röstkomandon men han blir fruktansvärt sur på mig ändå.

Men vi ska iaf titta benen på honom för han har tydligen haft problem med dom så jag får väl se hur det går, ingen idé att haka upp sig och bli ledsen nu för det skulle ju kunna bli värre! :)

Sitter med tända ljus i hela rummet som luktar "blåbär" och det luktar mumma! Tänkte jag skulle bli klar med fotobloggen snart så den kon uppdateras med lite kul foto, jag har många foton som står på tur och väntar på att få komma ut nu när jag har fått close up filtret. Gillar de skarpt!

Felicia och jag fanteserade om hur vi skulle snoka Justin Bieber, haha vi garva nästan så vi tjöt åt det! Ska komma med historierna lite senare för dom är i stallet.


Bebisälkiing<3

Kommentarer
Postat av: felicia

Hahahahah xD, " då körde felicia kung fu och stoppade ner alla livakter i en stor svart sopsäck och slängde de i soptunnan, sedan tog vi justin i en stor sopsäck med och förde ut honom. Därefter tog vi våran helikopter vi hade på baksidan och åkte. Efter 500 meter fick vi soppatrosk och kraschade, då satte vi oss och fikade med justin och matade honom med snoriga fiskar....... " hahahahhahahahaha ;E <3 Men ja tkr Justin eh väldigt göllig (a) ;))

2011-06-23 | 18:03:19
Postat av: Clara

sugen på att vinna en välgjord header, och en länkning på flera hundratals läsare? läs mer om det här:

http://claranybergs.blogg.se/2011/june/kor-en-till.html



(förlåt om du inte gillar sånnahär kommentarer)

kram

2011-06-23 | 18:52:47
URL: http://claranybergs.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Felicia:

Hahaha! xD <3 Jag han ÄR faktist rätt gulli... Skrev jag verkligen dedär?? :o

xD

2011-06-24 | 06:03:18
URL: http://charlottelundstrom.blogg.se/
Postat av: felicia

Man kan ju bara inte ogilla en så snäll å göllig kulle som Justin :D, alla får ju med spänning vänta på våran andra saga ;) <3

2011-06-26 | 18:12:13
Postat av: Ina och Ella

Riktigt vacker häst !

2011-07-07 | 15:27:56
URL: http://hoarsely.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Svar till Ina och Ella:

Tack!

2011-07-08 | 17:14:52
URL: http://charlottelundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0