Lovade att skriva om träningen!

Skrivet år: 2011-07-15 | Klockan: 11:05:13 i ämnet: Stalldagbok

Sparade ett utkast från igår som jag skriver om träningen på nu!

Jo, Nisse var ganska lat på träningen. Alltså fick jag jobba extra mycket så jag blev helt slut, Nisse med tror jag! Jag ska tänka på att föra bak handen/tummen istället för fram med den. När Nisse galopperar på volt välter han och genar mycket. Ska öva på att få honom rakare genom att ställa med ytter hand, använda mycket ytteskänkel och nästan göra pirruetter fast på stor volt.. Svårt att förklara! :bigeyes: Blir ju hjärntvättad här om jag sitter och tänker på hur jag ska förklara det!

Ska göra halvhalt på ytter och ha inner handen mot knät när han tar upp huvudet och skänkla på så han jobbar från baken till huvudet ordentligt. Han söker sig bra neråt men vill gärna ta upp huvudet och han vet att när han drar ner huvudet släpper jag ganska mycket på tygeln då drar han upp huvudet på en gång. Haha ovanor har vi alla! Måste verkligen tänka på att inte luta mig framåt i traven, i galoppen och i fattningarna.. 
Nisse måste bli lydigare på mina signaler och vi måste öva mycket tempoväxlingar eftersom han får med bakdelen då. Han släpar mycket med bakdelen i traven. Måste öka honom och få honom att lyfta sig bättre. Tempoväxlingarna är bra eftersom han inte riktigt lyssnar på mig och ber jag honom trava får jag tjata mig till det även med galoppen. Som sagt, han blev lite seg! Halter måste vi öva och även avsaktningarna då vi är usla på det! ;)

Handen:                        Galoppen på volt:

Klicka på bilderna!
 
Något mer ni undrar så fråga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0