Snön gör susen!

Skrivet år: 2011-01-06 | Klockan: 19:11:03 i ämnet: Stalldagbok
Har inte uppdaterat ngt spec idag. Men jag kan ju säga vad jag gjorde förut iaf!

Gick till stallet och skulle igentligen vara med Åsa och Andreas där. Men Andreas var tvungen att ploga gården så det dröjde längre tid. Jag tänkte att dom kanske inte kan rida om det blir för mörkt. Så jag tog in Nisse så fick han filtar på sig för att torka medans jag mockade och fixade. Tog på ridsakerna och red iväg en liten bit, sen fick jag sms av Åsa att dom skulle till stallet precis, så jag vände och skrittade hem. Jag trodde faktist att jag skulle frysa sketettet av mig för jag var blöt om fötterna eftersom jag ramlade i en stor snövall när jag skulle hämta Nisse ur hagen haha. Kom till stallet då Marie stog med Sackum väntandes och Andreas jagade Ambra i hagen. Vi gick in i stallet och de grejjade. Sen red vi mot V.G korset där vi sildes åt, Marie och Åsa tog vänster, jag och Andreas höger. Vi när vi hade ridit till Annelies stall ungefär vände vi, sen på en rakstrecka fattade jag galopp, och Ambra gjorde också det!! Otroligt! Nisse had easgo galopp idag iaf, ficktigt luftig och ingen alls travar galopp, snön gör nog susen att han får lyfta på fossingarna. Snön ska man utnyttja på vintern för man behöver ju iaf inte göra så mycket med hästarna till de är trötta :) Men blir det för mycket i hög snö kan dom få överansträgningar.

Nu ska jag läsa lite andra bloggar tänkte jag! :)

Fotat hösten 2010

Kommentarer
Postat av: Sannalitens.blogg.se

Svar: Hehe okej :) Jodå det var bra :) Ska du göra någonting roligt i helgen då? :)



Kram Sannaliten

2011-01-07 | 15:14:12
URL: http://sannalitens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0