Pratbubblor: Ryttarmobbning

Skrivet år: 2011-01-19 | Klockan: 13:15:49 i ämnet: Övrigt
Jag har gjort dom lite som så vissa hästmänniskor är ungefär, jag pekar absolut inte ut någon. Bara en kul grejj liksom. Detta är på en hopptävling och lekdag med stallgänget i Stall V. Gräsmossen.

OBS! Och kom ihåg att den text som står sägs inte av dessa människor i verkligheten!

Dessa foton tagna av: Lovisa Westerlund
Redigerade av: Mig


Den som klagar med självsäker röst: Jenny C med hästen Karl.
Den som tar imot kritiken med en klump i magen:
Jag, Charlotte med hästen Nikita.

Ett exempel på mobbning. När en skriker för hela gänget vad dålig man är och rida. Många hänger då på Jenny för att hon är den tuffa och alla vill va med henne, för att inte bli utstötta. Charlotte däremot rider inte alltid jättebra och vill inte vara med Jenny för att hon är elak, och det har hon sagt. Därför är hon nu utstött och mobbad. Händer ofta bland ridskolor. Och faktiskt vissa dressyrryttare i tonårsåldern. Det behöver inte vara just såhär, men liknande.

Den som nu klagar: Jag med hästen Nisse
Den som blir arg: Cissi med hästen Lugge

Ibland finns det vissa människor som inte tar åt sig av mobbningen, utan är konsekvens tillbaka. Brukar fungera bättre för då visar (i Cissis fall här) att hon är starkare än Charlotte, Cissi vågar stå på sig.

Den som mobbar: Jenny med hästen Karl.
Den som blir mobbad: Jag med hästen Nisse.
Den som börjar tappa tålamodet på Jenny: Janni med hästen Nikita.

Nu börjar en tröttna på Jennys trakasserier. Vilket kan leda till slagsmål. Inte speciellt bra, bättre att prata om det. Men ryk för tusan inte ihop i stallet eller på hästryggen, tänk på att det är djur som ni tar hand om! Annars visar ni inte att ni respekterar djuren. Ja människorna visar ju absolut inte att ni respekterar varandra.




Men Jenny Carlén är världens snällaste! Men hon gjorde perfekta miner för att se sur och taskig ut haha :D

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, vad kul, det ser precis ut som jag skulle kunna säga det :P

2011-01-19 | 21:51:55
URL: http://jennycarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0