Stallet nu för tiden

Skrivet år: 2011-02-05 | Klockan: 22:57:23 i ämnet: Stalldagbok
HejHej, nu var det ett tag sen!
Anledningen till det är för att internet har inte fungerat eller varit alldeles för segt, det har gjort att jag inte tycker det är kul alls.
Kommer börja med att blogga om stallet nu för tiden.

Känns jättebra i den nya stallet. Nisse har lugnat ner sig och verkar ha hittat hem nu. Har bestämt att nu ska jag sätta igång Nisse och inget får stoppa mig, slut på "vinterlovet" nu! ;)

Torsdag
Klättrade mig upp i dressyrsadeln på Nisse och vanliga bettet. Red på ridbanan, vi gick runt och snofsade och lärde känna omgivningen eftersom det var första gången jag red på den där. Vissa saker var mer läskiga än andra tyckte iaf Nisse hehe. Gjorde lite smått förflyttningar och volter. Travade lite och han var väldigt pigg så vi travade bara lite. Han var lite tittig i stallgången men det var ok!

Fredag
Klättrade upp i dressyrsadeln idag med, pelhambett med dubbla tyglar blev det. Gjorde massa förflyttningar och volter. Han lyssnade riktigt bra på mig trots stormen som var. Den här dagen vill jag kalla en riktigt lyckad dag för mig och Nisse, han hade jättefin fluffig stor trav, men jag kunde sitta i den! Skänklade vänster galopp och han fatta på en gång, den var jättefluffig och helt ren! Underbar att sitta i! Han tog rätt i höger varv också. Inge stirrig alls idag, blåsigt ute. Travade och skrittade av runt Södra Gräsmossen och det var en Ikea påse där som attackerade Nisse (enligt han).

Idag
Skulle ha morgon idag men vi missuppfatta varandra lite. Men kom upp på kvällen (Anneli och Elisabeth hade tagit ut och deras hästar skoddes och sådär 09:30) Red på ridbanan med dressyrsadel och pelhambett med dubbla tyglar. Han var lite små stel idag och hård i munnen, men fortfarande jättegalopperna i båda varven och jätteduktig♥ Red sen i skogen vid borgen och han fick springa av sig lite, gudars vad pigg häst! :p
Har morgonen i stallet imorgon =)

Har fått låna Jennifers Nikon d60 med Tamron tele-macro af 70-300mm objektiv, så då tog jag foton på hästarna.

Julle




Gamla Maxi


Saiva


Nisse (dock dålig kvaleté på bilden, men jag tyckte den var så bra..)


Ridbanan och Nisse =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0