Morgon och kvällsinsläpp

Skrivet år: 2011-02-12 | Klockan: 00:02:50 i ämnet: Övrigt
Sitter uppe mitt i natten och vet verkligen inte vad jag ska göra, har morgonen i stallet imorgon då Jenny ska med dit, tur att man har bloggen att unna sig med nu! :P

Tänkte iaf skriva om hur jag gör när jag släpper in- och ut hästarna!
Utsläpp på morgonen blir allt mellan 06:00-09:00 på morgonen. På helger släpper jag ut 09:00 typ och vardagar blir det innan 07:00 eftersom jag ska till skolan.

- Hälsar på hästarna och ser så de mår bra.
- Hämtar hästarnas mathinkar och ger dem morgonmaten.
- Medans de äter går jag till höladan och släpar en säck hö ut till hagen. (Säcken görs i ordning på kvällen)
- Går in i stallet, fyller dunkar med vatten och går ut med det till vattenhinken och fyller i såklart.
- Går in och sätter på hästarna täcken om det så behövs vid regnigt väder.
- Leder eller släpper ut hästarna i hagen.
- Sopar och fixar, sen hem!


Kvällen blir insläppet mellan 18:00 och 20:00

- Kollar så alla boxar är mockade och alla varit där.
- Leder eller släpper in hästarna i sina respektive boxar.
- Tar av täcken och det som finns på. (Brukar inte ha grimmor på i hagen)
- Ser så alla hästar mår bra.
- Går dem kvällsmaten som ägarna har gjort iordning.
- Släcker allt och går hem!

Mockning, fylla på vatten/halm, ridning osv sköter varje hästs ägare själv.
Ganska enkelt!

//Lottzz

Kommentarer
Postat av: sonntags, en hästblogg

sv: ja jag gillar också pelham!

2011-02-12 | 13:37:08
URL: http://sonntags.blogg.se/
Postat av: Caroline

Det är alltid mysigt med ut och insläpp tycker jag! :D

2011-02-12 | 16:05:00
URL: http://ridinghorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0