Herr pigga Nisse!

Skrivet år: 2011-02-11 | Klockan: 18:32:54 i ämnet: Stalldagbok
Gick till stallet med snön idag. Vägen var som en gång o cykelväg (alltså väldigt smal!) Det fick plats max en bil och inget mer på vägen, vilket betydde att om det skulle komma en bil skulle jag på ploffsa i  snön! Mockade och grejjade som vanligt i stallet. Har ökat höet ganska mycket för han äter som en.. häst! Kunde inte bestämma mig om jag skulle lägga i lite mer halm eller om jag skulle skippa det. Men jag skippade i det.

Gav mig ut på en tur med Nisse mot V.G (Västra Gräsmossen) lite senare. Nisse stod still idag när jag hoppade upp men när jag skulle spänna sadelgjorden sprang han runt i cirklar och hoppa till hela tiden för han tyckte det var "jätteläskigt" vid huset! Han var pigg och småtravade en bit. Men sen tog det stopp vid det gamla vanliga - nämligen vid en bäck. Travade när vi kom ut på en raksträcka och han var riktigt fin i traven men var lite stel i nacke/rygg som vi får jobba lite med imorgon på ridbanan.

Kom fram till mitt hus och gick ut på gärdet där de har plogat som en stor "väg" som jag red på. Trav och en härlig snabb galopp. Behövde typ 1 km stoppstrecka på Nisse dessutom, för jag tänkte självklart inte på det och vi flög ut på vägen haha. Vi styrde mot V.G stallet där det kom en plogbil så vi gick in på mig gård och väntade. Nisse tyckte det var superläskig och kastade sig så jag nästan flög av. Men vi klarade oss. Travade mot V.G stallet där Nikita började gnägga och Nisse gnäggade tillbaka. Där stod de och gnägga. Ingen människa var där idag.

Så vi gick tillbaka till gärdet och tog en galopp igen, den här gången var jag mer förberedd på att stanna honom! :rolleyes:
När jag kom till stallet fick han gå in i boxen och äta hö och så fick han lite foder att tugga på. Satt på honom en filt och grönt regntäcke över eftersom han blev svett. Sen fick han gå ut till de andra hästarna.

Tvättade rent hans vattenhink och la i lite mer halm för det verkar ha sjunkit lite :blush: Gjorde kväll och morgon mat och skrev även i stalldagboken som jag oftast glömmer göra! Har mer koll på bloggen tror jag ;)

Börjar känna att det blev ett långt inlägg, gulligt av er som orkade läsa allt :D Kram!

Jag önskar vi kunde åldras tillsammans Nisse!<3



//Lottzz


Kommentarer
Postat av: Caroline

Härlig ridtur :)

2011-02-11 | 19:27:33
URL: http://ridinghorse.blogg.se/
Postat av: Caroline

SV: Ja verkligen :D aww tack! :')

2011-02-11 | 20:11:21
URL: http://ridinghorse.blogg.se/
Postat av: marie

klart man läser allt . låter härligt vi får ta oss en tur någon dag kram <3

2011-02-11 | 21:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0