Nisses och min tid tillsammans

Skrivet år: 2010-11-06 | Klockan: 10:44:12 i ämnet: Stalldagbok
Tänkte jag skulle berätta om Nisse och min tid tillsammans och hur det började osv!


Sommaren år 2008 red jag Nisse första gången. Min syster hade en (har) en Varmblodig Travare så hennes hovslagare hade Nisse som skulle slaktas om vi inte tog honom. Vi började rida in Nisse eftersom han var travhäst då. Jag var ganska rädd att rida på Nisse. Jag borstade och höll på i stallet med honom. Han stog i Granbergsdal i Karlskoga.

Andra gången jag var och hälsade på Nisse, han stog här i granbergsdal.
28 mars 2008 Kl. 15:34


Det gick ju ganska bra att rida, jag skrittade bara då.

Tredje gången jag red, kände mig lite säkrare. Åsa var med, även Felicia, som hatade mig då! Nisse var hennes absoluta älsklingshäst, meningen var att hon skulle ha honom, men hon fick tyvärr inte. Felicia och jag är idag världens polers :)<3

Foto taget av Åsa. Jag rider Nisse i Granbergsdal.


Sista gången ja red på NIsse i Granbergsdal red jag ut, Cissi var sj-klart med och jag var så rädd att jag nästan skakade, han hoppade, var spänd och allt var "farligt" enligt Nisse. Men jag bestämde mig för att jag ska klara detta! Nisse blev Cissis häst och vi delade på honom typ :P Jag köpte borstar och grimmor och smått och gått. Den 28 mars 2008 runt kl 14:00 kom Nisse till Gräsmossens stall.
Nisse hade svårt att stå still när vi hoppade upp och Cissi red alltid honom innan jag hoppade upp. Men det äändrade vi på snappt :) Vi började lära känna varandra mer och mer nu. Vi red ut, longerade, gick, red på ridbanan, tömkörade, ja, nästan allt för att lära känna varandra!

10 juni 2008


Lördag den 6 september 2008 fick jag rida ut själv på Nisse för första gången. Vi fick vända vid järnvägen för han vägra gå (ska man aldrig göra!)

Vintern 2009 börjar jag rida Nisse mer och mer, Cissi mindre. Juni 2010 blev Nisse min häst. Cissi flyttade med sina hästar. Pappa tog över och började betala honom. Under sommaren tror jag att det är den tiden som Nisse och jag hade lärt känna varandra genom topp till tå. Sommaren 2010 har vi kämpat, grätit, svettats, varit glada, hatat varandra slagit på varandra Nisse och jag. Även fösrta gången jag ramlade av NIsse när vi hoppade, åkte till akuten med brutet knä. Ja, vi har nog upplevt den värsta, men ändå den underbaraste sommaren någonsin!! ♥

Nu är det snart vinter, den 23 maj är det 3 år sedan Nisse och jag började med allt. Och i Juni ngn gång.. 2011 är det 1 år jag haft Nisse. Vi får se vad som händer härnäst. Vi ska flytta om 3 månader eller mindre.

Nisse och jag har fortfarandravåra stunder (som longeringen där han sparkar mig, eller spänna sadelgjorden i boxen, då kan man bitas och sparkas, vägra gå och kasta sig och vända osv..) Men det har blivit lite bättre nu faktist. Därför tror jag att Det har/ är tiden då vi verkligen testar varandra för att lära känna varandra från topp till tå! Det går inte att beskriva med ord hur mycket jag älskar dig Nisse! ♥

Skin, skin som den sol du är.
Låt hela världen se ditt vackra leende.
Jag säger Lys, lys som den stjärna du är.
Du lyser upp mitt mörker och jag känner du är med.
Hur du rör mig, talar, sättet du ser mig.
Tack mitt hjärta för alla stunder du ger mig.
Tack mitt hjärta för alla stunder du ger mig.





Kommentarer
Postat av: Linda

sv: det är nu klart :)

2010-11-06 | 10:56:31
URL: http://splach.blogg.se/
Postat av: Amelie

sv: hihi jaaaa det går super, :)

tar din nya bild och lägger in bara ;) ♥

2010-11-06 | 12:55:25
URL: http://kittykanon.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det är lite skillnad på Nisse nu och när han kom :P

2010-11-06 | 18:35:42
URL: http://jennycarlen.blogg.se/
Postat av: Linda

sv; visst kan jag det! ;D

2010-11-06 | 19:34:27
URL: http://lindagustafssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0