Min häst vägrade gå!

Skrivet år: 2010-11-07 | Klockan: 07:45:37 i ämnet: Stalldagbok
Inlägg från igår..

Stallet idag
Idag hatade jag och Nisse varandra igen, dagarna går verkligen upp och ner! Jo, vi red ut ensamma i mörkret, såg nästan ingenting av pannlampan jag fick låna av Dalmasen, haha. Iaf, sen skulle vi backa upp för en liten backe (tydligen jättebra för rygg - rumpmuskler!!) Iaf, Nisse backade 2 steg, sen vägrade han! Ingenting rubbade honom!! Jag fick hoppa av, knuffa på honom fick ta foten på bogen och ta i, nej vet du, inget! Då fick han sin istadiga idé. *Morr* Vi stog där mitt i vägen, han vände sig inte ens om, han stog som en staty, vart jag än drog honom! Det kom en bil, jag fcik panik för han vägra flytta på sig! Bilen stannade iaf lite och väntade, shit va arg jag va på Nisse! Nu fick jag honom iaf att gå till kanten. Jo vet ni vad jag fick göra? Jag fick knäppa loss tyglarna. Först tog jag den utan spänna, den sket väl han i, han bara stog där. Den tog jag den med spänne, och smälla till, han brydde sig inte, med efter typ 10 smällar flyttade han sig till kanten iaf! Snacka om vrång häst! Jag fick smälla ca 3 gånger i bogen så backade han 3 steg, sen stanna han och vägra då smälde jag ett par gånger igen, och han backade osv :S Åh!!!

Ni kanske tänkte "Men gud vad elakt! Hon slår honom typ!" Men vad ska jag göra när han verkligen inte går att rubba? Jag hade lust att ringa typ åsa elr ngn som kunde hjälpa mig, men jag vann tillslut iaf. Han hade ju inge märken elr ngt :)

Jag var helt slut när jag kom hem till stallet sen! Nisse var genom svet för han fick typ galoppera så han stog på huvudet, usch vad pigg och vrång han är! Nästan ett snäpp värre än vad Karl va! :P

Idag (Söndag) kommer Linn från Kga som ska prova rida Nisse :) Hoppas verkligen det funkar och att hon får skuts och sådär :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0